Wikia

U kunt meeschrijven aan het Handboek Regionale Verkeersmonitoring. Graag zelfs, want alleen redden wij het niet. Uw ervaringen, inzichten en vragen zijn essentieel voor een bruikbaar product!

We adviseren u zich aan te melden, bij voorkeur onder uw echte naam. Op die manier zijn uw bijdragen, ook voor uzelf, altijd makkelijk herkenbaar in de history van de pagina's.

Hoe werkt het? Edit

  • Het meeschrijven is technisch niet heel ingewikkeld, maar vraagt wel enige toelichting. Zie hiervoor de (Engelstalige) tutorial van provider Wikia.
  • Wij adviseren dat u begint met het aanpassen van een bestaande pagina voordat u zelf een nieuwe pagina aanmaakt.
  • Als u een nieuwe pagina wilt aanmaken gaat dit het makkelijkste door op een relevante bestaande pagina een verwijzing naar de nieuw toe te voegen pagina aan te brengen, bijvoorbeeld [[verkeersdrempel]], deze wijziging te bewaren en vervolgens de verwijzing aan te klikken. U komt nu automatisch in de edit-modus van de nieuwe pagina. Begin de nieuwe pagina s.v.p. met [[Category: Handboek Regionale Verkeersmonitoring]], gevolgd door een lege regel.
  • Als u tekst voor een pagina heeft geschreven of aangepast, sluit u af door op de button "pagina opslaan" te drukken (onderaan in uw scherm). Soms krijgt u een foutmelding ("Sorry! Uw bewerking is niet verwerkt omdat sessiegegevens verloren zijn gegaan. Probeer het opnieuw. Als het dan nog niet lukt, meldt u dan af en weer aan."). Probeert u het dan gewoon nog een keer. Als dat ook niet lukt, kopieert u uw tekst naar bijv. WORD en neemt contact op met de redactie.
  • Probeer zoveel mogelijk objectief te blijven. Meningen kunt u kwijt op de discussiepagina (graag ondertekenen met twee liggende streepjes gevolgd door vier tildes (--~~~~). Anonieme meningen stelt de redactie niet op prijs, die zullen wij desnoods verwijderen.
  • Draagt u er s.v.p. zorg voor dat alle inhoud (ook plaatjes) vrij van auteursrechten is.
  • Als u vindt dat een bepaald onderwerp belangrijk is voor dit Handboek, maar u heeft er zelf geen tekst over, kunt u altijd een verwijzing opnemen naar een lege pagina. Hiermee daagt u anderen uit om hierover hun kennis bij te dragen. Als u zelf de handschoen wilt oppakken: er bestaat ook een overzicht van pagina's waarnaar verwezen wordt maar die nog niet bestaan .
  • Wees niet bang om fouten te maken. Dat geldt voor de inhoud zowel als voor de vormgeving. Kenmerkend voor een wiki is dat uzelf en anderen uw bijdrage altijd naderhand kunnen verbeteren.

Artikelen reviewen Edit

In de periode tot en met februari 2007 stelt adviesbureau Witteveen + Bos in opdracht van de Adviesdienst Verkeer en Vervoer een 'basisversie' van het Handboek samen - dat wil zeggen een groot aantal pagina's met inhoud. Diverse mensen uit het veld wordt gevraagd om deze pagina's te reviewen. Het is daarbij niet de bedoeling om in het artikel zelf rechtstreeks wijzigingen aan te brengen; in plaats daarvan kunnen reviewers hun opmerkingen kwijt op de 'overlegpagina' bij het betreffende artikel. Hoe gaat dit in zijn werk?.

Meer weten? Edit

Wilt u echt alles weten over wat er op een wiki allemaal mogelijk is, kunt u zoeken in de helppagina-index.

Heeft u vragen of opmerkingen over het schrijfproces, dan kunt u de redactie van dit Handboek daarmee benaderen.

Around Wikia's network

Random Wiki